Ţinerea operativă a evidenţei facturilor neîncasate/neachitate se realizează folosind meniul „Fisier” -> „Facturi neincasate”, respectiv „Facturi neachitate” (în lei sau în valută) sau butoanele corespunzătoare din bara de butoane.
Paşii care trebuie urmaţi sunt:
1. Se alege perioada de emitere a facturilor pentru care doriţi să operaţi încasări sau plăţi. Se bifează corespunzător opţiunile relative la scadenţa facturilor şi dacă doriţi afişarea tuturor facturilor din perioada selectată sau numai a celor neîncasate, respectiv neachitate.
2. Fereastra care se deschide este împărţită în trei zone. Selectaţi din zona stânga sus clientul, respectiv furnizorul pentru care doriţi să introduceţi încasarea, respectiv plata.
3. În zona de jos se afişează facturile aferente acestuia. Selectaţi factura pentru care doriţi să introduceţi încasarea, respectiv plata.
4. În zona dreapta sus introduceţi datele încasării, respectiv plăţii.
La următoarea apelare a meniului corespunzător veţi regăsi datele facturilor actualizate cu încasările, respectiv plăţile operate.
Din aceste ferestre puteţi de asemenea lista situaţii privind facturile neîncasate, respectiv neachitate.
Obs: Din fereastra „Facturi neincasate”, după operarea unei încasări puteţi lista şi chitanţa aferentă acesteia.
Detalii suplimentare despre utilizarea programului XStock găsiţi în manualul acestuia, aflat în folderul în care s-a făcut instalarea (de ex. „C:\Program Files\ProgrameConta\XStock „).