După ce aţi instalat programul XStock şi aţi creat o bază de date pentru acesta, trebuie configurat programul şi baza de date. Această configurare trebuie făcută o singură dată pentru fiecare bază de date, la crearea acesteia.
Obs.: Mutarea între diferite baze de date create (sau crearea unei baze de date noi) se face folosind opţiunea „Baza de date” din meniul „Fisier”.
Pasul 1 Din meniul „Fisier” alegeţi „Date de firma” şi completaţi datele corespunzătoare. Aceste date sunt folosite pentru antetele diverselor rapoarte şi documente listate din program (facturi, jurnale, registre, fişe magazie, etc).
Pasul 2 Din meniul „Optiuni” alegeţi „Valori implicite”. Se va deschide o fereastră care conţine 7 tab-uri:
2.1 „Valori implicite”: setaţi conturile contabile implicite pentru produse, clienţi, furnizori, etc.; acestea vor fi propuse automat la completarea cataloagelor corespunzătoare, putând fi modificate în respectivele cataloage
2.2 „Serii de acte”: setaţi plajele de numerotare automată a facturilor, avizelor de însoţire, chitanţelor dacă doriţi să emiteţi aceste documente prin program (dar nu pe formulare pretipărite)
2.3 „Optiuni de calcul”: setaţi separatorul pentru zecimale (virgula sau punctul), valoarea sub care un rezultat este considerat zero (de ex. 0,001) şi alte opţiuni de calcul
2.4 „Coeficienti TVA”: setaţi coeficienţii de TVA folosiţi; pentru 2016 acestia sunt 0, 9 şi 20
2.5 „Formulare pretiparite”: în cazul emiterii facturilor şi avizelor prin program pe formulare pretipărite, setaţi poziţia acestora pe formulare (poziţia colţului stânga sus şi lungimea câmpului respectiv în mm)
2.6 „Jurnale TVA”: setaţi tipurile de documente care se includ în jurnalele de TVA
2.7 „Acces”: setaţi tipuri de acces la operaţiunile pe care le poate efectua un utilizator în cazul folosirii programului XStock de către mai mulţi utilizatori; mai multe detalii găsiţi în manualul programului XStock.
Pasul 3 Creaţi cataloagele de gestiuni, produse, furnizori, clienţi (acestea pot fi create şi actualizate, doar pe măsură ce aveţi nevoie).
Pasul 4 Introduceţi stocurile iniţiale de produse, dacă este cazul, folosind opţiunea „Stocuri initiale” din meniul „Fisier”.
Obs.: Pentru a adăuga un rând nou într-un tabel folosiţi tasta „Insert”, iar pentru a şterge un rând apăsaţi „Ctrl+Delete”.
După parcurgerea acestor paşi, programul XStock este configurat şi puteţi începe utilizarea sa.
Detalii suplimentare despre utilizarea programului XStock găsiţi în manualul acestuia, aflat în folderul în care s-a făcut instalarea (de ex. „C:\Program Files\ProgrameConta\XStock”).
Foarte util.