Configurare WSal

După ce aţi instalat programul WSal şi aţi creat o bază de date pentru acesta, trebuie configurat programul şi baza de date. Această configurare trebuie făcută o singură dată pentru fiecare bază de date, la crearea acesteia.
Obs.: Mutarea între diferite baze de date create (sau crearea unei baze de date noi) se face folosind opţiunea „Baza de date” din meniul „Fisier”.

Pasul 1
Din meniul „Fisier” alegeţi „Date de firma” şi completaţi datele corespunzătoare. Aceste date sunt folosite pentru antetele diverselor rapoarte listate din program (state de plată, centralizatoare, etc).

Configurare date firma

Pasul 2
Din meniul „Actiuni” alegeţi „DATE FIRMA PENTRU DECLARATII” şi completaţi datele corespunzătoare. Aceste date sunt folosite pentru declaraţiile 112, 205, etc.

Configurare date firma declaratii
Configurare date firma declaratii formular

Pasul 3
Din meniul „Optiuni” alegeţi „Configurare program”. Se va deschide o fereastră care conţine 7 tab-uri:

Configurare program meniu

3.1 „Initializari”: setaţi anul şi luna pentru care lucraţi precum şi numărul de zile lucrătoare din luna respectivă.

Configurare tab initializari

3.2 „Procente”: setaţi procentele de contribuţii pentru şomaj şi sănătate reţinute de la angajat (pentru anul 2016 şomaj 0,5% şi sănătate 5,5%) precum şi procentele de spor de noapte şi eventuală majorare a indemnizaţiei de concediu de odihnă.

Configurare tab procente

3.3 „Diverse”: setaţi modul de calcul pentru diferite elemante ale salariului.

Configurare tab diverse

3.4 „Pensie”: setaţi sporurile permanente luate în calcul la contribuţia pentru pensii, etc.

Configurare tab pensie

3.5 „Deduceri”: setaţi parametrii pentru calculul deducerilor personale.

Configurare tab deduceri
  • Pentru anul 2016 aceşti parametri trebuie setaţi astfel:
  • Deducere de baza: 300
  • Coeficient deducere de baza: 1
  • Coeficient deducere suplimentara pentru primele trei persoane: 0,333
  • Coeficient deducere suplimentara pentru urmatoarele persoane: 0,667
  • Plafon venit brut pentru deducere integrala: 1500
  • Constanta din formula de deducere: 1500
  • Plafon venit brut peste care nu se acorda deducere: 3000
  • Coeficientul de deducere maxima: 2,667
  • Coef. pt cheltuieli profesionale: 0

3.6 „Alte date”: setaţi venitul mediu brut (2681 lei pentru anul 2016) şi venitul bază de calcul pentru contribuţia la pensie pe timpul concediului medical (938 lei pentru anul 2016).

Configurare tab alte date

3.7 „Fluturasi”: setaţi elementele suplimentare ale calculului salariului care doriţi să apară pe fluturaşul de salarii

Configurare tab fluturasi

Pasul 4 Din meniul „Optiuni” alegeţi „Configurare baza date”. Se va deschide o fereastră care conţine 9 tab-uri:

Configurare baza de date

4.1 „Unitati”: lista (sub)unităţilor

Configurare tab unitati
  • trebuie definită cel puţin o unitate (obligatoriu „Cod”, „Denumire” şi „Norma/zi”); câmpul „Cod” trebuie sa fie numeric şi diferit de zero
  • câmpul „Suma” se completează numai pentru acele unităţi la care angajaţii primesc un bonus în funcţie de realizările unităţii, proporţional cu timpul lucrat şi salariul fiecărui angajat din unitatea respectivă (muncă în acord)

4.2 „Grila de impozit”: grila pentru calculul impozitului pe venit

Configurare tab grila de impozit
  • programul este pregătit să accepte şi grilă de impozit progresiv
  • pentru 2016 setările grilei sunt: „De la…” 0, „Suma fixa” 0, „Coeficient” 16

4.3 „Concediu medical”: configurarea modului de calcul al concediilor medicale

Configurare tab concediu medical
  • în tabelul de sus (care se generează automat apăsând butonul cu săgeată de lângă el) este lista tipurilor de concedii medicale
  • pentru configurare alegeţi un tip de concediu din lista din tabelul de sus şi înscrieţi configurarea aferentă acestuia în tabelul de jos
  • semnificaţia câmpurilor:
  • „Ani”: vechimea în ani necesară pentru plata respectivului concediu medical; acum este 0 pentru toate tipurile de concediu medical
  • „Coeficient”: procentul din salar cu care se plăteşte tipul respectiv de concediu medical
  • „Nr_zile_neplatite”: primele câte zile de concediu medical nu se plătesc; acum este 0 pentru toate tipurile de concediu medical
  • „Prima_zi_Firma”: care este prima zi de concediu medical suportat de către firmă; poate avea valoarea 1 (pentru concediile medicale la care firma suportă cel puţin o parte din concediu) sau 0 (pentru concediile medicale suportate numai din CASS)
  • „Prima_zi_CAS”: care este prima zi de concediu medical suportat de către CASS; poate avea valoarea 6 (pentru concediile medicale la care firma suportă primele 5 zile din concediu), 1 (pentru concediile medicale suportate numai din CASS) sau 0 (pentru concediile medicale suportate numai de către firmă)
  • câteva exemple:
  • pentru „Boala obisnuita” (la care procentul este de 75%, firma plăteşte primele 5 zile, iar restul se suportă din CASS): „Ani” 0, „Coeficient” 75, „Nr_zile_neplatite” 0,”Prima_zi_Firma” 1, „Prima_zi_CAS” 6
  • pentru „Sarcina si lehuzie” (la care procentul este de 85% şi se suportă integral din CASS): „Ani” 0, „Coeficient” 85, „Nr_zile_neplatite” 0,”Prima_zi_Firma” 0, „Prima_zi_CAS” 1

4.4 „Grupe de munca”: procentele de contribuţie pentru pensie

Configurare tab grupe de munca
  • Pentru anul 2016 tabelul respectiv se completează astfel:
  • „Grupa” 1, „% total_intreg” 36, „% total_zecimal” 30, „% angajat_intreg” 10, „% angajat_zecimal” 50 (ceea ce semnifică că pentru angajaţii incadraţi la condiţii speciale sau grupa 1 de muncă contribuţia totală este de 36,30% din care contribuţia angajatului este de 10,50%, iar restul este contribuţia firmei)
  • „Grupa” 2, „% total_intreg” 31, „% total_zecimal” 30, „% angajat_intreg” 10, „% angajat_zecimal” 50 (ceea ce semnifică că pentru angajaţii incadraţi la condiţii deosebite sau grupa 2 de muncă contribuţia totală este de 31,30% din care contribuţia angajatului este de 10,50%, iar restul este contribuţia firmei)
  • „Grupa” 3, „% total_intreg” 26, „% total_zecimal” 30, „% angajat_intreg” 10, „% angajat_zecimal” 50 (ceea ce semnifică că pentru angajaţii incadraţi la condiţii normale sau grupa 3 de muncă contribuţia totală este de 26,30% din care contribuţia angajatului este de 10,50%, iar restul este contribuţia firmei)

4.5 „Imt”: configurarea altor contribuţii suportate de firmă (se generează automat apăsând butonul cu săgeată de deasupra tabelului, se şterg cu CTRL+Delete cele care nu mai sunt actuale, iar cele rămase, respectiv „Ajutor somaj unitate”, „Fond garantare creante salarii”, „Fond sanatate unitate” şi „Fond unic sanatate” se configurează conform legislaţiei)

Configurare tab imt

4.6 „Spor vechime”: definiţi, dacă este cazul, tipurile de sporuri de vechime acordate angajaţilor (procentual sau ca sumă fixă)

Configurare tab spor vechime

4.7 „Spor ore suplimentare”: definiţi, dacă este cazul, tipurile de sporuri pentru ore suplimentare acordate angajaţilor (procentual sau ca sumă fixă)

Configurare tab spor ore suplimentare

4.8 „Spor toxicitate”: definiţi, dacă este cazul, tipurile de sporuri de toxicitate acordate angajaţilor

4.9 „Impozit Global”: grila pentru calculul impozitului global pe venit (similar cu „Grila de impozit”); pentru 2016 nu este cazul să fie completată

Obs.: Pentru a adăuga un rând nou într-un tabel folosiţi tasta „Insert”, iar pentru a şterge un rând apăsaţi „Ctrl+Delete”.

După parcurgerea acestor paşi, programul WSal este configurat şi puteţi începe utilizarea sa.
Detalii suplimentare despre utilizarea programului WSal găsiţi în manualul acestuia, aflat în folderul în care s-a făcut instalarea (de ex. „C:\Program Files\ProgrameConta\WSal”).

4 comentarii la “Configurare WSal”

  1. buna ziua,

    am o societate cu 850 salariati.Lucrez cu un alt program si nu reusesc sa validez, baza de date fiind prea mare. Daca dvs. considerati ca programul WSAL ma poate ajuta, (inca nu am trimis d112/aprilie 2016), m-as trezi dintr-un cosmar.

    p.s puteti prelua baza de date dintr-un rvs?(pentru a nu mai incarca 850 de salariati manual)

    1. Bună,

      Avem clienţi cu baze de peste 1000 salariaţi şi nu au întâmpinat nici o problemă cu utilizarea programului WSal sau cu generarea declaraţiei 112.
      Referitor la preluarea datelor dintr-un rvs, trebuie sa facem un test.
      Vă voi contacta prin mail.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *