După ce aţi instalat programul DataBal şi aţi creat o bază de date pentru acesta, trebuie configurat programul şi baza de date. Această configurare trebuie făcută o singură dată pentru fiecare bază de date, la crearea acesteia.
Obs.: Mutarea între diferite baze de date create (sau crearea unei baze de date noi) se face folosind opţiunea „Baza de date” din meniul „Fisier”.
Pasul 1 Din meniul „Configurare” alegeţi „Societate” şi completaţi datele corespunzătoare. Aceste date sunt folosite pentru antetele diverselor rapoarte listate din program (jurnale, registre, balanţe, fişe cont, etc).
Pasul 2 Din meniul „Configurare” alegeţi „Valori implicite”. Se va deschide o fereastră care conţine 4 tab-uri:
2.1 „Optiuni de calcul”: setaţi separatorul pentru zecimale (virgula sau punctul), separatoarele pentru lista de conturi şi valoarea sub care un rezultat este considerat zero (de ex. 0,001)
2.2 „Coeficienti TVA”: setaţi coeficienţii de TVA folosiţi; pentru 2016 acestia sunt 0, 9 şi 20
2.3 „Optiuni de listare”: setări pentru modul de listare a rapoartelor
2.4 „WStock”: unele setări pentru datele importate din programul de gestiune de stocuri XStock.
Pasul 3 Actualizaţi planul de conturi (creaţi, dacă este cazul, conturi analitice şi subanalitice), introduceţi soldurile iniţiale şi rulajele precedente, dacă este cazul.
Obs.: Pentru a adăuga un rând nou într-un tabel folosiţi tasta „Insert”, iar pentru a şterge un rând apăsaţi „Ctrl+Delete”.
Pasul 4 Creaţi jurnale suplimentare, dacă este cazul, folosind meniul „Configurare” -> „Tipuri de jurnale”.
După parcurgerea acestor paşi, programul DataBal este configurat şi puteţi începe utilizarea sa.
Detalii suplimentare despre utilizarea programului DataBal găsiţi în manualul acestuia, aflat în folderul în care s-a făcut instalarea (de ex. „C:\Program Files\ProgrameConta\DataBal”).
Un program util și pe înțelesul tuturor.